2 Ocak 2013 Çarşamba

1 OCAK VE SONRASI

31 Aralık dediğimiz aslında sadece bir gece.

O bir geceye bir sürü anlamlar yüklüyoruz. Geçen senenin son günüydü deyip, iyi bir sene geçirmişsek bitti diye üzülüp, kötü bir seneyse "oh" deyip rahatladığımız... Ben 2012 bitti diye "Ohhhhhh" diyenlerdenim. Gene o gece için evdeysek menüler planlanıyor, alışverişler yapılıyor, yemekler hazırlanıyor...Kıyamet gibi hazırlıklar oluyor. Sadece bir gece için....Evde kutlamayacaksak, dünya kadar paralar verilip bir yerlere gidiliyor, kalabalıktan bunalıp, genelde aç kalınıyor. Lüzumsuz sarhoş olunup ertesi güne baş ağrılarıyla başlanıyor. Kötü müzikler, kötü dansözlerle eğlenme zorunluluğu stresiyle daha beter hiç eğlenilemiyor. Gene sadece bir gece için....

Son yıllarda, yaşım ilerledi diye sanırım, benim 31 Aralık gecesi için olan hissiyatım değişti. Daha hüzünlü oluyorum. O pek önemli (!) gecede, aslında bir yılı daha bitirdiğimizi, hayatımızda yaşanacak bir yılın daha eksildiğini hissediyorum. Sıkıntılı oluyorum, elimde değil.

Bu yıl ayrıca daha buruk hissettim. Babamı arayamadım. Sesini duyamadım, O'na sağlık dolu yıllar dileyemedim...O'nu sevdiğimi kendisine söyleyemedim.......

Gene de çok şükür, Annemi arayabildim. Kızım, eşim yanımdaydı o gece.

Biz Sapanca'da, sakin ve huzurlu bir gece yaşadık. Arkadaşlarla yemekler yendi, tombala oynandı, şöminede sucuklar pişti, sıcak şarabımız sucuklara eşlik etti. Bir yandan da çocuklar eğlensin diye açtığımız "Yalan Dünya" izlendi. Haa, unutmadan ekliyeyim, sokak kapılarının önünde kocaman narlar patlatıldı - bolluk ve bereket için...

Asıl mevzu, 2013'ün nasıl bir yıl olacağı. Bu yıldan ümitliyim. Birkaç arkadaşım tekli yılların daha iyi yıllar olduğunu söyledi. Ben de buna inanıyorum. Aslında hayatımın gerçeklerine bakınca doğru bir tez. Ben 1969 doğumluyum, eşim 1965. Evlendiğimiz yıl 1995. Kızımın doğum yılı 1999. Yazgan'ın kuruluş tarihi 1943. Hayatımda olumlu etkisi olan pekçok olay, hep tekli senelerde yaşanmış. İşte bu nedenle, 2013'ten ümitliyim. Evrene bu yıl için hep olumlu mesajlar yolluyorum. Yani ben üzerime düşeni yapıyorum.

 
 1 Ocak ve sonrası için ümit doluyum, kalbim pır pır. Bu yıl gerçekten iyi bir yıl olacak. Daha fazla sevgi olacak hayatımda. Daha fazla takdir edeceğim elimdekileri, sahip olduklarımı. Kötü niyetli, riyakar insanları hayatımdan çıkaracağım ya da arama mesafe koyacağım. Sevdiğim ve beni seven, değer verdiğim ve bana değer verenler yanımda olacak. Olaylara ve insanlara daha pozitif bakmaya çalışacağım. Konuşurken iki kere düşünüp bir kere söyleyeceğim. Kızımı ve eşimi daha fazla kucaklayacağım. Kendimi daha çok beğeneceğim. (Bunu megalomanlık gibi görmeyin, bunu yaparak kendime, sağlığıma, beslenmeme, kiloma, sporuma daha çok dikkat edeceğim, bundan eminim.) Annemi ve kardeşlerimi daha fazla arayıp daha uzun sohbet edeceğim. 2013'te daha fazla gülüp eğleneceğim....... Bol bol şükredeceğim!!!

Yeni yıl hepimize ilham versin...Kendimiz için en iyiyi görmemizi  ve yaşamamızı sağlasın.

Sevgiyle...



2 yorum: