9 Ocak 2013 Çarşamba

SOĞUK HAVALARA HAMUR İŞİ YAKIŞIR

Bugün dışarıda gündüz hava ısısı -3C. İstanbul için ciddi bir soğuk var.

Sabah çok kolay olmasada evden çıkıp işe gelebildim. Aslında, bunun için ciddi bir çapa harcadığımı da söylemem lazım. Çünkü, evde oturduğumda kendimi yemeye ve içmeye veriyorum. Durmadan sıcak birşeyler içesim var. Canım da sürekli hamur işi çekiyor. Bu tuzağa düşmemek için evden kaçtım bugün. İşlerimi de toparlamam lazım. Pamuğu da çok özledim ve merak ettim! Bu soğukta iş yerimiz de malesef soğuk oluyor. Gerçi Pamuk oğlum da bu aralar bayağı kürklendi. Kendini koruyor, ama o da yalnızlığı sevmiyor ve bizi çok özlüyor. O nedenle aklım hep Pamuk'ta...

İletideki fotoğrafı görüntüleNeyse; dün bütün gün evde olunca, akşama uzun zamandır yapmadığım kolay pizzamdan yapayım diye düşündüm. Öğleden sonra, sıkı sıkı giyinip, bereleri eldivenleri takıp karlarda bata çıka, bizim sokaktaki fırına yürüyüp ekmek hamuru aldım. Biz sadece üç kişi olduğumuz için ve ben çok az yediğim için tek hamur bize yetti. Hamuru akşam yemek saatine kadar buzdolabında sakladım.

Yemekten 40-45 dakika kadar önce hazırlıklara başladım. Bolca sucuk dilimledim. Polonez'in hazır dilimlenmiş Macar Salamınından bolca çıkardım. Kış aylarında evimizde genelde bulunan Pastırmaların da çemenlerini çıkarıp ayırdım. Yarım tekerlekten biraz fazla taze kaşar rendeledim. Yaklaşık 3-4 kaşık köy salçasını 2-3 kaşık zeytinyağ ve yarım bardak kadar suyla seyreltip (sıvı değil sürülebilir halde olacak) içine bolca kekik ve biraz karabiber ekledim ve malzemelerim tamamlandı.

Daha sonra unlanmış tezgahta hamurumu biraz zeytinyağ ilavesiyle yoğurup, merdaneyle döndüre döndüre inceltip şekil verdim. İncecik hale gelen hamurumu dikkatlice, hafifçe yağlanmış fırın tepsime yerleştirdim.

Hamurumun üzerine sırasıyla önce salçamı sürdüm. Sonra eşit miktarda kaşar peynirimi yaydım. Ne kadar çok, o kadar lezzetli! Peynirin üzerine sucukları, salamları ve pastırmaları bolca yerleştirdim. (Pişince daha da bol koyabilirmişim dedim ama bu lezzetini etkilemedi.) Kızım mantar, gibi ekstra malzemeleri fazla sevmediği için bu kadar çeşit malzeme bize yetti. Siz arzu ettiğiniz daha pekçok malzemeyi ekleyebilirsiniz.

İletideki fotoğrafı görüntüleÖnceden ısıttığım yaklaşık 175 derece fırında, 15-20 dakika pişmesi yetti. Üzeri hafif kızarınca piştiği anlaşılıyor zaten. İncecik ve çok lezzetli bir pizza oldu. Hem de bu soğuk havada, hamurişi bizi mutlu etti. Eşimle ben yanında harika bir kırmızı şarap (Mahra - Cabernet Sauvignon & Syrah) açtık. Gece boyunca keyifle yudumladık.

Hem çok pratik, hem çok lezzetli, hem de hepimizi çok mutlu eden bir akşam yemeği; işte bu olsa gerek...

Afiyetle...

2 yorum:

  1. Afiyet olsun :) bayıldım bu keyfe en kısa zamanda ben de yapacağım. Sadece 1 kadeh şarap içerim. Özledim zaten :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canınızı çektirmemişimdir umarım. Ama yapması çok kolay! Tavsiye ederim. Ben hamileyken doktorum ara sıra bir kadeh şarap içmemi özellikle tavsiye etmişti. Rahatlatır diye. Bir kadehten birşey olmaz:)) Afiyet olsun şimdiden.

      Sil