17 Ekim 2012 Çarşamba

TOLERANSIM KALMADI İNSÜLİN SANA!!!!



Bu yıl çevremdeki herkeste moda olduğu üzere, bana da insülin direnci teşhisi kondu. Zaten son 8 ay içinde neden 6 kilo birden aldım diye kendimi sorguladığım için doktora gitmiştim. Çevremdeki herkes ilaç kullanman lazım derken, gittiğim tüm doktorlar; ilaca gerek yok yürüyüş ve diyet yeter dediler.

Malesef tembelim! Üstelikte tüm okul hayatım boyunca spor yapmış olmama rağmen tembelim... Her hafta; "başlıyorum artık yürüyüşe" desem de bir iki gün yapıp devamını getiremiyorum. Üstelik utanarak söylüyorum, "evde koşu bantım da var".... Zaten, artık arabayla yapışık bir hayatım olduğu için neredeyse evde bile arabayla gezeceğim... Aslında tenis oynamayı çok severim ama bunun için de partner lazım. Senelerdir hocalara benimle tenis oynasın diye para vermekten de sıkıldım.

Diyet deseniz, yıllar içinde pekçok farklı diyetisyene danıştım. Farklı farklı diyet önerilerini uyguladım. Her kuralı bildiğimi varsayıyorum ama, bunları kendi başıma uygulayacak self-disiplimin yok işte. Zaten derdim çok yemek değil - çok hızlı ve geç yemek. Özellikle akşamları...Yani tüm gün iyi ve düzgün beslenip akşamları sapıtıyorum, yani en yapılmaması gerekeni yapıyorum.  

Aslında; fast food yemem, çikolatayla cipsle filan pek aram yoktur. Her zaman ev yemeğini tercih ederim. Beyaz ekmek yemeyeli yıllllaar var. Evde makarna, pilav, börek yapılmaz, yapılsa da sadece kızımıza kadar yapılır. Cola içmeyi de bıraktım. Günde 1 tane sigara içerim, onu da içime çekmem, sadece tüttürürüm.. Çerezlerin nedeyse tamamı alerji yapıyor diye yiyemem. İçki deseniz biraz şarap ve rakı. O da en fazla haftada bir. E, şimdi bakıyorum da; ben bu 6 kiloyu nasıl aldım???

Of, moralim bozuldu valla. Hiçbir özürüm yok işte. Nedeni belli, çok hızlı yiyorum, akşamları çok geç yemek yiyorum ve hiç spor yapmıyorum....! Teşhis belli de, tedavi nasıl olacak?

Geçen gün ilk 2013 hedefimi koymuştum, şimdi de ikincisini koyuyorum: mutlaka ama MUTLAKA kilo vereceğim. Hatta bu akşamdan başlıyorum. Herkese de ilan ediyorum ki; kaçışım olmasın!    

2 yorum:

  1. aynı durumlar.. çoğu kişinin başına geliyor yalnız değiliz en azından :)) ben de kendimi kontrol edemiyorum ama bi gün başlıcaz diye umuyorum.. :)

    YanıtlaSil
  2. Kesinlikle başlamalıyız, hatta ben dünden beri başladım..:))Sizin blogunuzda 10 km yürüdüğünüzü okudum. BRavo demek istiyorum. Ben en fazla 3-4 km yürüyebiliyorum. Ama bu da hiç yürümemekten iyidir tabii!

    YanıtlaSil