3 Ekim 2012 Çarşamba

Bir Köpeği Sahiplenmek

Belki tembellikten, belki cesaret edememekten ama yıllarca kendime telkin ettiğim gibi yalnızlıktan tek çocukta pes eden bir aile olduk.
İş yoğunlukları, ailelerden uzak olmak ve İstanbul'da düzgün ve güvenilir bakıcı bulma endişesi kızıma bir kardeş düşünmememizin en büyük sebebiydi. Tabii ki şu anda çok pişmanım. 40 yaşından sonra çocuk sahibi olma gibi bir arzum ve niyetim kalmadığı için de malesef bu durumla yaşamaya alıştık. Kızımız için üzülüyorum, evde tüm gözlerin üzerinde olması bir yana, anne baba beklentisinin en tepelerde gezinmesi, ileride alması muhtemel sorumluluklar ve tabii bizden sonra yaşayacağı yalnızlık...
İşte bu nedenle senelerdir karşı durduğumuz köpek sahiplenme konusuna (bu yıl üst üste yaşadığımız aile büyüklerinin kayıplarının travması ardından) olumlu bakmaya başladık. İşe öncelikle "Köpek Bakımı For Dummies" isimli kitabı alarak başladık. Hepimiz ayrı ayrı okuduk. Her işi doğru yapmamız lazım ya..
Hatta kendimizi öyle bir kaptırdık ki, Tchibo'da gördüğümüz köpek aksesuarlarından iki alışveriş torbasını dolduracak kadar alıp eve döndük (yanlış anlaşılmasın, henüz ortada köpek filan yok). Ardından 5-6 tane köpek çiftliğini dolaşıp kendimize uygun hangi cins köpek olabilir diye araştırma yaptık. Bu arada kızımız zevkten çıldırmış durumda, isim arayışlarına girdi. Yani tüm ev halkı olarak bu duruma alıştık.
Derken.......
Yeni taşınacağımız sitede bir ihtimal bahçede köpek beslemenin yasak olabileceği gerçeği ile karşılaşana kadar... Çünkü, bizim köpekle olması muhtemel birlikteliğimiz; ancak bahçede ve evin çok sınırlı bir alanında yaşarsa gerçekleşebilecek bir durum.. Neden derseniz ben ileri derecede alerjik bir insanım. Malesef açık hava dışında kedi ya da köpekle çok uzun süre geçiremiyorum. Bu nedenle şimdi bir süre bekleme sürecine girdik. Öncelikle site yönetiminin bu konuda alacağı kararı beklemeye şartlandık. Bana göre, yavru bir köpeği sahiplenip sonra bizim koşullarımız değişti diye bir yerlere bırakmak en büyük hainlik. Kızımı zar zor ikna ettim, inşallah biran önce durum belli olur ve biz de 4 kişilik bir aile oluruz.:)

Bu arada TBMM'de çıkacak yeni kanunu merakla bekliyorum. Umarım insanlara sadece mutluluk ve dostluk veren bu canlılar hakkında medyadan takip ettiğimiz olumsuzlukta bir kanun olmaz. Benim inancım yapılan bu yürüyüşler ve ortaya konulan tepkiler sayesinde yasadaki bazı maddelerin değişeceği yönünde. Umarım böyle de olur.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder