23 Ekim 2012 Salı

Doktor Civanım..


Hasta olmayı hiç sevmem (zaten kim sever ki..?). Grip olsam, ateşlensem, yatamam çünkü, kimseden hizmet bekleyememe gibi bir durumum var. Nezle olsam zaten alerji nedeniyle sürekli hapşırdığım için kimse önemsemez. Migrenim tutsa, karanlıkta yatamam, ruhum daralır. Dişim ağrısa diş hekiminden ödüm patlar, sonsuza kadar o ağrıyla yaşamayı tercih ederim. Yani mecbur kalmadıkça doktora gitmem, sevmiyorum. 

Geçen hafta mecbur kaldım! Pazartesi günü elimi yaktım. Kızgın, kocaman bir damla zeytinyağ kaynamakta olduğu tenceren firar edip yüzük parmağımda kısa bir tur attı. Acıdan gözlerim pörtledi resmen. Hemen elimi soğuk suya tuttum, bütün gece buz torbasıyla oturdum ama acısı dinmedi. Sadece; o gece hiç şişmedi, su toplamadı. Akşam yatarken, evde bulabildiğim tek kremi (o da meğerse pişik kremiymiş!) elime sürüp yattım. Ertesi gün akşamüstü kocaman bir balon parmağımda kuzu kuzu yatıyordu... Görüntüsü birazcık şişko bir solucanı andırsa da sızlaması görüntüsünden daha beterdi.
Neyse ben gene doktora gitmeden dost tavsiyeleri ile zeytinyağ, kantaron yağı gibi bulduğum bilimum yağ çeşitleriyle elimi tedavi etmeye çalıştım. Üç gün geçti, benim solucan görünümlü balon aynen parmağımda duruyor. Hiç küçülme, sönme yok... E; ben de araya bayram tatili de girecek, doktor moktor bulamam deyip, gene bir dostumun tavsiyesiyle bir estetik cerrahtan randevu aldım. Yanlış anlama olmasın, adamın uzmanlık alanı yanık tedavisi imiş. 


Doktora durumu anlatınca benimle bayağı bir dalga geçti. Öyle zentinyağla filan sizin eliniz tedavi olmaz, bu ikinci derece yanık olmuş dedi. Elimi güzelce bir temizledi, balonu keserek açtı, içini boşalttı. Daha sonra da iyice temizleyip antibiyotikli bir merheme bulayıp iyice sarıp kapattı. Söylediğine göre sandığımızın aksine (Ya da benim sandığımın) bu su baloncuğunun içindeki su, yaranın iyileşmesini sağlamaz, tam tersine engellermiş. Mutlaka boşaltılması gerekirmiş. Daha sonra da kısa bir süre oksijensiz ortamda tutup yaranın kendini toparlamasını beklemek gerekirmiş. Sonra açıp antibiyotikli bir merhemle tedavi etmek gerekirmiş! (Aklınızda bulunsun)

Neyse 3 gün sonra tekrar aynı doktora gittim. Parmağımın sargılarını açtı. Temizleyip merhemledi. Parmağımın durumu şimdilik fena değil. Bir hafta kadar merhemli ve açık olacak. Suya girmeyecek. Bunun için de bolca ameliyat eldiveni aldım. Banyo, bulaşık hallerim gayet tıbbi ve steril, şu aralar:)) Sonrasında da yaza kadar güneşten koruyacakmışım ki, leke kalmasın...


Ama, işin komik kısmı bundan sonra başladı. Adam Estetik Cerrah ya; "Eee, Size başka ne yapalım?" diye lafa girdi. Ben önce anlamadım. "Nasıl yani?" deyince, daha önce yaptığı yağ alma, burun estetiği, göğüs estetiklerinden örneklerle (bilgisayardan resimli örneklerle hem de..) beni etkilemeye çalıştı. Ben de her 40 yaş üzeri kadın gibi, etkilendim tabii... "Yani; aslında gıdım da sarktı biraz", "Benim bünyem alerjik acaba botox bana alerji yapar mı?", "Göbeğimi aldırsam göbek deliğime ne olacak?", "Liposaction yaptırırsam sonra yağlar nerede birikir?" ... gibi sorularla cehaletimi ve konuya ilgisizliğimi bayağı bir belli ettim. Çok ve saçma sorular sormuş olacağım ki; adamcağız daralıp en sonunda; "Neyse sizin daha biraz zamanınız var, birkaç sene sonra görüşürüz", deyip, beni başından savdı.  

Bu yazı ve fotolar içinizi kaldırmaz diye umuyorum, ama basit bir yanık diye düşündüğünüz bir olayın başınıza daha büyük bir dert açmaması için mutlaka doktora gitmek lazımmış. Ben bu işten bir ders aldım.

Ayrıca kıssadan hisse: Daha birkaç sene estetik operasyona ihtiyacım yokmuş...:))) Çok mutluyum, çok!

Doktorsuz, hastalıksız günler dileklerimle......

   

1 yorum:

  1. Yanan yere buz konulmaz, soğuk yanığı olur. Yanık Kremi, pişik kremi, ağrı giderici krem yanar yanmaz sürülmez. Gözle görülmeyen film tabakası ısıyı hapseder, yanma derinleşir. Soğutmak lazım. VESTA ürünleri sudan 5 kat daha hızlı soğutur. Evlerinizde VESTA ürünlerinden bulundurunuz. www nokta yanikilkyardim nokta com internet sayfasına bakınız

    YanıtlaSil