22 Şubat 2013 Cuma

ŞOVMEN "MEHMET ÖZ"

Dün akşam üzeri eve biraz erken gittim. Kendime kepekli ekmekten, beyaz peynir ve domatesli minik bir tost yapıp, çayımı da yanıma alıp, TV karşısına kuruldum. Kanaldan kanala gezinirken Mehmet Öz'ün programına denk geldim. Ve bir kez daha Amerikalıların çok saf olup, her halta kolayca kandıklarına şahit oldum....


Dünkü programın konusu tabii ki, zayıflamak ve yeni bir diyet programının tanıtımıydı. Program önce karbonhidratların zararlarını anlatmakla başladı, arkasından da karbonhidratlara vücudumuzun ne kadar ihtiyacı olduğu anlatıldı. Önerilen diyet ise; bir gün çok yüksek karbonhidrat alımını, ertesi gün çok düşük karbonhidrat alımını gerektiriyor. Böylece vücut, bir gün yağ yakarken, ertesi gün enerji üretebilmek için gene yağ yakmak zorunda kalacakmış. Yani vücudu manipüle edecekler. Kandırıp, yağ yakmasını arttıracaklar.

Tüm bu açıklamalar stüdyodaki Amerikalı arkadaşları pek bir coşturdu, çok sevindirik oldular! Düşünsenize; istedikleri kadar cips, patates kızartması, makarna, çörek yiyebilecekler, üstelik de kilo verecekler...

Derken, önerilen menü örnekleriyle hazırlanmış sofranın tanıtımı başladı. İşte kandırmaca da işin burasında.

Yüksek karbonhidrat gününde yenmesi gerekenler, tam buğday ekmekli minik sandviçler, sebzeli tam buğday makarnaları, bir avuç cips.... gibi aslında yiyormuş hissi uyandıran ama zaten standart bir Amerikalı için, en ala diyet besinleri ve miktarları... Karbonhidratsız gün için önerilenler ise, salatalar, mangolu dip ile sunulan kereviz sapları, haşlanmış sebzeler... Stüdyodaki Amerikalı arkadaşlarımızın muhteşem alkışları ile salon yıkılırken, ben çok eğlendim. Bahsi geçen diyet; yeme alışkanlıklarını tamamen değiştirmeyi gerektiren bir diyet ve yapılması bence son derece güç. Hele de tıka basa hazır gıda ile beslenen bir Amerikalıysanız. Ama Mehmet Öz inanılmaz bir şov men ve bunu öyle bir anlatıyor ki, "Amaan canım ne var, yapıveririm ben bu diyeti" hissiyatını veriyor adama.

Sonra bu diyete uyan ve 1 yıl gibi bir sürede 100'lerce kilo veren kadınların mayolu resimleri yayınlandı. Salon çıldırdı... Benim gibi, diyet yapan, bu süreci yaşayan biriyseniz bir yılın diyet yapmak için çok uzun bir zaman olduğunu bilirsiniz. Sıkılmadan, aynı motivasyonu devam ettirebilmek çok güçtür. Çelik gibi irade ister. Hele de böyle disiplinli bir diyet, bence en fazla üç - dört ay sürdürülebilir.

Ama, tabii dün benim izlediğim bir şov programıydı. Ve de Amerikalılar için hazırlanmıştı. Yüksek karbonhidratla beslenen ve sürekli hazır gıda tüketen bir topluluk için belki enterasan olabilir. Tabii önerilen gıdaların evde pişirilmesi gereken özel yiyecekler olduğunu unutmamak lazım. Aslında asıl olması gerekenin sağlıklı beslenmek olduğunu anlatmak daha kolay olurdu belki insanlara. Ama Amerika'da öyle bir hazır gıda sektörü var ki; bunu anlatmak için de yürek lazım...

Benim için eğlenceli bir TV programıydı. Özellikle ABD yapımlarında stüdyodaki insanların tepkilerini izlemek benim için her zaman ilginç olmuştur. Gene öyle oldu, kepekli tostum ve çayımın yanına eğlencelik oldu. Teşekkürler Doctor OZ!

Sevgiyle...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder