2 Nisan 2013 Salı

YOĞUNLUK HER TARAFTAN...

Yoğun ve yorucu günler, haftalar yaşıyorum. Hem iş, hem de özel yaşantımda koşuşturmalar bitmiyor. Allah hiç bitirmesin ayrı...

Geçen hafta Düsseldorf'taydık. Benim için özel bir şehir. Eşimle ve kızımla 3 yılımızın geçtiği, dünyanın en düzenli, en karizmatik, en şık şehirlerinden biri Düsseldorf. Çok özlüyorum hala ve açıkçası Prowein Fuarı beni bu şehirle her yıl bir araya getiren özel bir fuar. Ayrıca tüm dünya şarap üreticilerinin bir araya geldiği, son derece profesyonel ziyaretçilerin katıldığı dünyanın en önemli şarap fuarlarından biri, Prowein.

Bu yıl ki, katılım İstanbul İhracatçı Birliklerinin desteği ile gerçekleşti. Daha önceki yıllarda da Türk üreticiler olarak fuarlara katıldık, ve o fuarlarda da Wines Of Turkey bizi toparlamıştı. Ancak, bu yıl gerçekten, her şeyin su gibi akıp gittiği, hiçbir aksilik yaşanmayan bir fuar süreci geçirdik. Buradan hem WOT'ye hem de İİB'ye tekrar teşekkür etmek isterim. Gene İBB desteği ile standımıza ziyarete gelen Türk Basınının değerli yazarları Sayın Ali Esad Göksel, Sayın Vahap Munyar ve Sayın Fehim Genç'e de ayrıca teşekkürlerimizi sunmamız lazım. Tek tek tüm üreticiler ile masaya oturup tadım yapmaları ve sohbet etmeleri bizler için önemli ve değerliydi.

 
Türk Şarapları dünyada halen daha, fazla bilinmeyen ya da ucuz olması gerektiği düşünülen şaraplar. Dünyaya açılmakta çok geç kaldığımız ve arkamızda bugüne kadar hiçbir devlet desteği olmadığı için piyasalarda bilinilirliğimiz yok denecek kadar az. Daha önceki yıllarda malesef sadece Türk restaurantları ve Türk Marketleri ile hedef alınıp, bir de ucuz segmentte ürünler pazarlanınca yapılan ihracat çalışmaları Türk Şarabını temsil etmekte başarılı olamamış malesef.

Son yıllarda, tüm üreticilerin eşit şartlarda bir araya gelerek dış pazarlara açılma çabası içine girmeleri bu nedenle çok önemli. Yapılan her yeni üretim, ya da üretime geçen her yeni üretici Türk Şarap Sektörüne yeni bir nefes oluyor. Alınan ödüller, yapılan her bir yeni bağlantı Türk Şarabı için olumlu tanıtım demek. Bu yılki Prowein'da biraraya gelen 15 üretici sayısı gerçekten çok önemli. Bu sayıyı daha da arttırmak, daha fazla fuarda Türk Şarabı olarak yer almak, daha fazla ödüller almak, daha yoğun tanıtım yapmak... bizim yurt dışı imajımızın gelişmesi ve tanınmamız adına son derece önemli. Benim inancım; bu olumlu gelişmenin çok yakın zamanda yakalanacağı yönünde. Çünkü, artık dünya çapında başarılı olabilecek şaraplar üretiyoruz, her ülke şarabı ile rekabet edebilecek durumdayız ve her geçen yıl kendimizi daha da geliştiriyoruz.

Yani fuarlar son derece yorucu olmakla beraber, her bir anına değiyor diyebilirim.

Gelelim özel yaşantımdaki  yoğunluğuma...

Bu telaşe içinde bir de taşınma işlerim var. 15 yıldır oturduğumuz evimizi değiştiriyoruz. Tebdil-i Mekanda ferahlık var dedik. Çengelköy'den Çekmeköy'e taşınmaya karar verdik. Bir nev'i göç ediyoruz anlayacağınız.  İnsanlar ilk duyunca genelde "aa, boğaz bırakılır mı hiç?" diye tepki verseler de, içi seni yakar, dışı beni misali..."yaşayan bilir" deyip, gülüp geçiyorum bu yorumlara. Çengelköy tüm güzellikleri yanında trafiği, her geçen gün kalabalıklaşan nüfusu ve giderek muhafazakarlaşan yapısıyla bize ağır gelmeye başladı. Biz de Çekmeköy girişinde daha sakin olacağını umduğumuz, başka bir site hayatına doğru yola çıktık. Hayırlısı neyse o olsun; diye dua ederim ben her zaman. Bizim için de hayırlısı buymuş ki böyle oldu sonuçta. Sağlıklı olalım, evimizde huzur olsun, insan başka ne diler ki ev ile ilgili....

İş kadını olmak, İstanbul'da yapayalnız olmak ve bir yandan da ev taşımak...Bu benim beşinci ev taşımam olduğu için daha sistematik hareket edebilsem de, kolay değil sonuçta. Çok koşturmalı bir dönem yaşıyorum. O nedenle yazı yazacak vakti zor buluyorum. Ama kesinlikle önümüzdeki bir ay içinde hoş anılar biriktirebilirim diye umuyorum.

Mesela dün, biz evde kaba temizlik yaparken yan komşunun yardımcısının bizde çalışan kadına "BACIIIIIIM, FAZLA İNCELEYİP ABARTMA NASILSA GENE PİSLENCEKKKK" diye balkondan balkona bağırması hoş bir seda olarak belleklerimizde yer etti.

Sevgiyle.....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder