17 Nisan 2013 Çarşamba

İŞKEMBE ÇORBASI SEVER MİSİNİZ???

Benim için; çocukluğumda nasıl içilebileceğine aklımın hiç ermediği, gençliğimde gece gezmelerinin son noktası, İstanbul'lu olduktan sonra Ali Sami Yen çıkışı mutlaka olması gereken bir olgudur işkembe çorbası...

Evde pişirmeyi hiç denememiştim, beceremeyeceğimi düşünürdüm hep. Hafta başı gittiğim Migros'ta et reyonunda gördüğüm işkembelere biraz uzunca bakmamla, reyondaki satış elemanının beni dürtüklemesiyle, "hadi bir deneyeyim" diye işe koyuldum. Sonuç oldukça başarılı oldu. Afiyetle yemeden önce tencerenin bir resmini bile çekmeyi akıl ettim:)

Seven olduğu kadar kokusuna asla tahammül edemeyen pekçok insan olduğunu bilsem de, ilk hevesle tarifimi sizinle paylaşayım dedim. Bu arada tarif elbette ki, Annem'den....

Öncelikle biz 3 kişi olduğumuz için yaklaşık 650-700 gram kadar kalın damarlı işkembe aldım. Migros et reyonunda satılan işkembe son derece temiz görünüyordu. Eve gelince işkembeyi bol suyla defalarca yıkadım. Hatta kısa bir süre sirkeli suda beklettim, tekrar yıkadım.
Daha sonra büyükçe bir tencereye yaklaşık 7-8 bardak su koyup 5 parçaya böldüğüm işkembeyi de ekleyip oldukça uzun bir süre haşladım. Yaklaşık 2 saat. Sonra bu suyu döküp tekrar su koydum ve birkez daha kaynattım. Gene bir saate yakın kaynattıktan sonra işkembeleri bir tabağa alıp tenceredeki suyu başka bir tencereye süzdüm. İşkembeleri de minik kesme şeker ebatında kestim. Çorba suyuma ilave ettim. (Bütün işkembe biraz fazla geldi, o nedenle ben bir kısmını buzluğa kaldırdım.) tuzunu ayarladım, biraz karabiber ekledim.

Sonrasında ayrı bir yerde terbiyesini hazırladım. Yaklaşık 4 kaşık yoğurt, 2 kaşık un, 1 yumurta sarısı ve 1 limonun suyunu sıkıp bir kasede iyice çırptım. Çorbanın suyundan kepçe kepçe kaseye ilave ederek iyice karıştırdım ve iyice sıcak hale gelince gene karıştırarak çorba suyuna terbiyeyi ekledim.

Çorbanın üzerine 1 kaşık tereyağ içinde erittiğim pul kırmızı biberi ekledim.
Servis sırasında da sirke içine ezilmiş 2-3 diş sarmısaktan oluşan sostan, herkes istediği kadar çorbasına ilave etti. Tebrik de aldım bol bol.

Dener misiniz, sever misiniz bilemem ama bazı lezzetler var ki; tatmak mutlaka denemek lazım.

Afiyetle...
Sevgiyle...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder