18 Mart 2013 Pazartesi

SIFIR BEDEN ABİYE

Bu yıl kızım sekizinci sınıfı bitiriyor. Bizim anlayacağımız dille anlatmam gerekirse, ortaokulu bitirip liseye başlayacak. Okul değiştirmeyeceği halde bir mezuniyet töreni var önümüzde. Bu da demek oluyor ki, kıyafet alınması lazım...

Tören Haziran'da, yani önümüzde daha aylar var. Ancak, kızımın okuldaki arkadaşları yavaş yavaş giyecekleri kıyafetlerden bahsetmeye başlayınca, tabii (!) bizi de bir telaş kapladı. Yanlış anlaşılmasın benim telaşlandığım filan yok, kızıma ayak uydurmaya çalışıyorum... Geçen hafta sonu baba da yurt dışında olunca, illaki hafta sonu kıyafet bakılacak diye planlar yapıldı ve Cumartesi sabahı trafik bastırmadan ,erkenden kendimizi Nişantaşı'na attık.

Kızımın boyu 1,68, kilosu 42. İncecik bir yapısı var. Böyle bir vücuda abiye arıyoruz, düşünün durumun vehametini... Bayağı bir butik dolaştık, mağazalara girdik, çıktık. Beden bulmak zaten ayrı bir eziyet. Bazısı, benim sıfır bedenin de altında olan kızıma 38 beden elbiseleri oldurmaya çalışır... Allahım, ya sabır! Giydikleri üzerinde aktıkça, kızımın yüzü düştükçe düşer. 
Mezuniyet deyince genelde lise mezuniyeti anlaşılıyor sanırım, modeller hep uzun, taşlı, pullu, tüllü... Sanırsınız nişan kıyafeti bakıyoruz. Zaten o modellerden alırsak, sonrasında iyi saklamak lazım, nişanı, kınayı çıkarırız aynı kıyafetle... 

Bir de tabii; bu işin kurdu olan yerler var, onlar da diyor ki, "Daha vakit var, ortaokul modelleri henüz gelmedi, gelecek." Sıradan bir butikten alamazsınız, pişti olma riski var. Aynı kıyafetin, aynı mezuniyette giyilmeyeceğinin resmen kayıt altına alınması lazım. Diktirelim desem, ne terzi tanırım, ne kumaş bilirim. O iş de zor yani.

Sonuç olarak, geçen haftasonu o soğuk ve yağmurlu İstanbul havasında bayağı bir dolaştık. Hiç bir şey bulamadık. Kızımın morali çok bozuldu. Acilen kilo almalıyım stresine girdi.  Ben de kızımı ikna etmeye çalıştım, "Sonra bakacağız, daha çok model olacak, hem de her bedende... " diye...

Fiyatlardan ise hiç bahsetmemek lazım. Avuç içi kadar elbiseler, üç tane taş, beş tane pul var üzerinde diye, 750 tl'lerden başlıyor fiyatlar. Herhalde benim piyasadan haberim yok! Yazık olacak valla, hepi topu bir gece için, hem de okulun kantininde yapılacak bir parti için, dünyanın parası... Ama yapacak bir şey yok, düzen kurulmuş, her durumda olduğu gibi bu düzenin çarkları arasında dönmeye mahkumuz.

Bu arada, belirteyim her türlü öneriye açığım. Daha önce kızını mezun eden annelerden fikir bekliyorum... Önereceğiniz, butik, terzi, ne olursa...

Sevgiyle... 

1 yorum:

  1. Eğer halen daha almadıysanız Forever new tavsiye ediyorum.

    YanıtlaSil