8 Mayıs 2015 Cuma

MUZLU YULAFLI PONÇİK

Bir süredir kendi çapımda günlük ne kalori aldığımı hesaplamaya çalışırken, aslında ana öğünlerde aldığımdan daha fazla kaloriyi, ara öğün diye yediğim, ya da sadece arsızlıktan atıştırdığım abur cuburdan aldığımı fark ettim.

Bugün internette paylaşılan bir tarifi, biraz da kendi ilavelerimle uyguladım ve bu aralar fazlasıyla düşkün olduğum tatlı ihtiyacımı bastıracak, hem de tamamen ev yapımı güzel bir atıştırmalık yaptım. Adına da Muzlu Yulaflı Ponçik dedim.

Ben sabah çok erken uyandığım için saat 7'de fırına verdiğim Ponçikler, pişti, soğudu, işe giderken bana eşlik etti ve hatta öğleden sonra atıştırmalığı olarak yendi bile. Hafta sonu için farklı bir deneme yapmak isterseniz işte tarifi:

MUZLU YULAFLI PONÇİK


2 adet olgun muz
1/2 su bardağı süt
3 su bardağı Yulaf ezmesi
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
4 adet gün kurusu kayısı
3 adet suda bekletilmiş kuru incir
4-5 yarım ceviz içi
3-4 adet karanfil (dövülmüş toz haline gelmiş)
1 silme çay kaşığı tarçın
1 fıske tuz
(Benim gördüğüm tarifte damla çikolata, muskat vs.. vardı, ben onları koymadım, yerine ceviz, incir koydum)

Önce fırını 180 dereceye ayarlayıp açıyoruz.
Muzları çatalla ezerek püre haline getirip, içine minik parçalara bölünmüş incir, kayısıyı ve cevizi ekleyip, süt, yulaf ezmesi, baharatlar ve diğer tüm malzemeyi ekleyip güzelce karıştırıyoruz.

Yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine ceviz büyüklüğünde parçalar halinde koyup fırına veriyoruz. Üzeri iyice kızarana dek, yaklaşık 25 dakika kadar pişiriyoruz. Ben asıl altını kontrol ettim, hafif kızarınca fırından çıkardım.

Çok sertleşmiyor. Ama toparlanıp kurabiye halini alıyor. Soğuyunca yanında kahve ile harika atıştırmalıklar oluyor. Ben bayıldım.

Oldukça tatlı bir atıştırmalık olduğundan bir tanesi bile benim için yeterli geldi.  Ayrıca, içinde tarçın da var,  vücudumuzun şeker dengesini fazla bozmayacaktır diye düşünüyorum.

Afiyet olsun.

Sevgiyle...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder