14 Ekim 2013 Pazartesi

BAYRAM ARİFESİ - BABAMIN PUF BÖREĞİ




Bu yıl da "fırsat bu fırsat" deyip Bayram öncesi kendimizi Ayvalık'a attık. O kadar az gelebiliyoruz ve özlüyoruz ki. Bu yıl şansımıza hava da çok güzel. Geceleri biraz serin olsa da gündüz denize bile girilecek kıvamda.
Yarın, yani Bayramın ilk günü birkaç ziyaretimiz olur. Gerçi aile büyüklerimiz pek fazla kalmadığı için artık o bile keyif vermiyor. Sonrasında bize bayram pek kalmaz. Gerisi tatil bize. Cunda'da keyifli yemekler, deniz ve havuz sefası, bol kitap ve gazete ile dvd keyfi yapılacak. Araya yürüyüşler de sıkıştırıldı mı deymeyin keyfimize...

Bu sabah (arife günü) adak kurbanımız kesileceği için, evde güzel bir kahvaltı hazırlamak istedim. Her zamanki kahvaltı menülerimizden farklı birşey yapmak istedim ve ne yapsam diye düşünürken, canım Babacığımın sağlıklı günlerinde özellikle Çeşme'de pazar kahvaltılarında yaptığı puf böreği düştü aklıma. Hiç denememiş olsam da aklımda kaldığı kadarıyla yaparım herhalde diye, sabah erkenden kalkıp işe giriştim. Hayatımda ilk kez hamur tuttuğumu da düşünürsek sonuç gayet başarılı oldu. En azından hem biz çok çok doyduk, hem de komşulara birer tabak ikram ettim. (Ayıptır söylemesi herkes bayıldı!) Özellikle iç malzemesi de bol olunca afiyetle kapıştık desem yeridir. Belki bir fırsat bulur da denersiniz diye Bayrama özel bu tarifi de paylaşmak istedim.

PUF BÖREĞİ

İç malzeme: 250 gram kıyma
                   1 soğan rendesi
                   1 kaşık zeytinyağ
                   Tuz, karabiber
Bizim evde her zaman kıymalı iç tercih edildiğinden gene kıymalı iç kazırladım. Kıymayı soğanla rengi dönene kadar kavurdum. Tuz ve biberini ayarlayıp soğuması için beklettim.

Hamur için:  3 su bardağı un
                   1 su bardağı yoğurt
                   1 paket hamur kabartma tozu
                   2 çay kaşığı tuz
Derin bir kapta unumu eledim. Ortasına kabartma tozunu. Tuzunu ekleyip karıştırdım. Sonra da yoğurdu ilave edip elime yapışmayacak bir hale gelene kadar yoğurdum. Sonra tezgahın üzerinde de biraz yoğurarak iyice homojen hale getirdim. Hamurumun üzerine nemli bir havlu kapatıp 15-20 dakika beklettim. Bu arada kahvaltıda yemek üzere domates, salatalık dilimledim ve soframı kurdum.
Sonra hamurumdan yumurta büyüklüğünde parçalar alıp unlanmış tezgah üzerinde becerebildiğim kadar ince açtım;-) fena da olmadı yani... Bir çay tabağı ile halkalar kestim. Halka hamurların üzerine kıymalı malzemeden koyup önce parmağımla bastırarak kapattım, sonra iyice yapışması için bir çatal yardımıyla kenarları bastırdım. Hazırladığım börekleri bir tepsiye dizdim ve kurumamaları için üzerlerine bir mutfak bezi örttüm. 
Kahvaltı için tüm aile ve soframız hazır olduğunda bir tavada bolca sıvıyağ kızdırdım ve böreklerimi önlü arkalı kızarttım. Kızaran börekleri üzerine mutfak havlusu koyduğum bir tabağa aldım. 
Sofranın ortasına konan puf böreklerine bir de tavşan kanı çaylar eşlik edince, kendimizden geçtik resmen! 
Bu arada bolca resim de çektim. 
Unutmadan söyliyeyim bu kadar malzeme ile yaklaşık 30-35 adet börek oluyor. Yani bol bol yiyebilir hatta misafire bile hazırlayabilirsiniz. 

Herkese keyifli, sağlıklı ve güzel anılarla süslenecek mutlu bir bayram diliyorum. Tüm sevdikleriniz ve değer verdikleriniz çevrenizde olsun inşallah!

Sevgiyle...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder