1 Mart 2015 Pazar

ÇOKÇİKOLATALI MUFFİN

Yarın okulda çikolata günümüz var. Kızımla beraber mutfağa kapandık. Kızım parça çikolatalı kurabiyelerini yaptı, ben de Çokçikolatalı Muffinlerimi. Bizim liseliler yarınki ikramlarla çikolataya doyacak. Zaten çikolatayı kim sevmez ki...
Valla kilo alma derdim olmasa ben çikolata ile yaşayabilirdim. Neyse ki, çocuklukta bol bol yedim de içimde kalmadı! Gene de ara sıra kaçamak yapmaktan geri duramıyorum.
Bu muffin tarifi kolayca hazırlanıyor.
Üstelik hem bol kakao hem de bol çikolata parçası ile hazırlandığından ben adını Çokçikolatalı Muffin koydum!




Gelelim malzemelerine:
2 yumurta
3 fincan şeker
2 fincan yoğurt
2 fincan sıvıyağ (ben zeytinyağ kullanıyorum)
6 fincan un
3 kaşık kakao
1 bardak damla çikolata
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya

Yapılışı: Herşeyden önce fırını 150 dereceye ayarlayıp önceden ısıtıyoruz. Oda sıcaklığındaki 2 yumurtayı ve toz şekeri karıştırma kabında iyice çırpıyoruz. İyice derken şekerli karışımın köpük köpük bir hale gelmesini kasdediyorum. Daha sonra içine yoğurdu, zeytinyağı ekleyip çırpmaya devam ediyoruz. Sıvı malzememiz güzelce birbirine karışıp homojen bir hale geldiğinde içine un, kabartma tozu ve vanilyayı eleyerek ekliyoruz. Son olarak damla çikolataları da ilave edip güzelce karıştırıyoruz.


Muffin kalıplarının içine kağıt kaplarımızı yerleştirip, herbir kalıbın içine yarısına kadar kek karışımından koyuyoruz. Benim muffin kağıtlarım küçük sanırım, toplam 20 adet muffin çıktı bu malzemeden. En üste çikolata parçalarından serpiştiriyoruz ve fırına yaklaşık 40 dakika pişirmek üzere koyuyoruz. 
Fırından çıkarmadan önce klasik kürdan kontrolünü yapmanızda fayda var. Muffine batırdığınız kürdan temiz çıkıyorsa işlem tamamdır, fırından çıkartıp soğutabilirsiniz!

Bu arada fazla çikolata meraklısı değilseniz bile bu muffinler pişerken mutfağı ve hatta evi kaplayan çikolata kokusu eminim ki sizi de baştan çıkartacaktır!
Umarım bu pratik tarifimi dener ve beğenirsiniz. Bırakın kilo alma endişelerini filan, böyle bir lezzet patlaması ile yapılan kaçamak sizi sadece mutlu edecektir, benden söylemesi...

Sevgiyle...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder