11 Ekim 2014 Cumartesi

ŞARAP, PEYNİR, DOĞUMGÜNÜ.. "ISPANAKLI KİŞ"

Dün akşam kızlar partisi yaptık. Eşim seyahatte olunca ben de kız arkadaşlarımı şarap, peynir gecesine davet ettim. Tabii ki sadece peynir olmaz deyip ufak tefek ilaveler yaptım.
Bir arkadaşımızın da doğumgününe denk gelince, çok keyifli bir akşam geçirdik. Sohbet, muhabbet, dedikodu, kahkaha... Harika şaraplar... Bu aralar yaşadığımız karanlık ortamı birazcık da olsa renklendirdik diye düşünüyorum.


Yukarıdaki fotoğrafı, arkadaşlarımın ısrarı ile çektim. Malesef ilk bir kaç tabak alınmış ve görüntü biraz bozulmuştu ama özellikle kiş çok beğenilince mutlaka blog'da paylaşmalısın ısrarlarına dayanamadım. Kiş tarifini birazdan yazacağım. Ama ondan önce menüyü bir sayayım. 
Peynir tabağı ve organik krakerler
Ispanaklı kiş
Salatalık bilezikli salamlar
Acılı peynir dolgulu cherry domatesler
Patates salatası
Kıymalı börek
Cips ve çerezler
Son olarak tadımlık supangleler.
Ha bir de sonradan arkadaşlarımdan birinin getirdiği mozerallalı proschitto ve peynir tabağı ile gene bir diğer arkadaşımın el emeği limonlu cheese cake resimde yok. Ama tadları muhteşemdi.

Biz bu akşam Mahra Kalecik Karası & Syrah içtik. Keyiflendik. Gerçekten de son günlerde içimize yerleşen sıkıntılardan az da olsa uzaklaştık.


Ispanaklı ve Pastırmalı Kiş
Hamuru için malzemeler: 
150 gr. oda sıcaklığında margarin
200 gr. Un (elenmiş)
1 yumurta
4-5 kaşık buzlu su
1 çimdik tuz

Tüm malzemeyi iyice yoğuruyoruz. Elimize az yapışır hale gelince bir folyoya sarıp buzdolabında yaklaşık 1 saat kadar bekletiyoruz.

İç malzemesi:
Yaşlaşık 2 demet ıspanağın yaprakları
1 soğan
7-8 dilim pastırma
7-8 adet mantar
200 gr.kadar kaşar rande
2 yumurta 
1 paket krema
Tuz karabiber kırmızı pul biber
Zeytinyağ

Hamur buzdolabında dinlenirken içini hazırlıyorum. Ispanak yapraklarını güzelce yıkayıp fazla suyunu kağıt havlu ile alıyorum ve ince ince doğruyorum. Soğanı yemeklik kesiyorum. Zeytinyağını bir tavaya koyup, soğanlarımı hafif pembeleştiriyorum. İçine ıspanaklarımı ekleyip, ikisini bir kavuruyorum. Ispanaklar suyunu çekince, içine ince kestiğim pastırmaları ekliyorum. Biraz daha pişince, bu sefer dörde beşe böldüğüm mantarları ilave ediyorum ve mantarlar bıraktıkları suyu çekene kadar ateşte çeviriyorum. Tuzunu, karabiberine ve biraz lezzet vermesi için acı kırmızı pul biberi ekliyorum. Ateşten alıp ılınması için kenarda bekletiyorum.

Hamurumu dolaptan çıkarıp tart kalıbına elimle bastırarak yayıyorum. Kenarlarını yukarı doğru kaldırıyorum. Hamurun üzerine hazırladığım iç malzemeyi güzelce yayıyorum. Üzerine kaşar rendeyi serpip, en üste de iki yumurta ile çırptığım krema karışımını döküyorum.

Önceden 180 dereceye ısıttığım fırında üzeri güzelce kızarana dek pişiriyorum.

Bu tarifi bugüne kadar kime yaptıysam herkes bayıldı. Gerçekten hem kolay hem de çok lezzetli. Denemenizi mutlaka öneririm.
Afiyet olsun.

Sevgiyle...



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder