30 Ekim 2014 Perşembe

SAKIZLI MUHALLEBİ

Bizim evdeki ergen, 7-8 yaşına gelene dek ağzına beyaz hiçbir şey sürmedi. Yani peynir, süt, yoğurt ve türevi her şeyi reddetti. Minnacık bebekti, her yoğurt yedirmeye çslıştığımda suratıma püskürürdü. Sonra yavaş yavaş yemeye başladı ama, hiç bir zaman çok fanatik bir sütsever filan olmadı. Bu hafta sınav haftası ve her gün ikişer sınava giriyor. Gayretle çalışıyor, ben de onun isteklerine daha fazla özen gösteriyorum. İşte bu nedenle, bugün ders çalışmak için kapandığı odasından çıkıp, ben sakızlı muhallebi istiyorum dediğinde hiç ikiletmeden ocağın başına geçtim.

Sakızlı muhallebinin bende bir ölçüsü yok. Biraz göz kararı yapıyorum. Bugün yaparken azıcık ölçülü yapayım ki, burada yazmam kolay olsun diye biraz dikkat ettim.
Bir de bu yaz Midilli'den aldığım damla sakızlarını ilk kez kullanacak olmak hoşuma gitti. Çok basit olmakla beraber son derece lezzetli bir Ege tarifi daha diyorum veee....

Malzemeler:
1litre +1 bardak süt
5 kaşık tepeleme un
1,5 bardak şeker
3-4 adet damla sakızı
1 kaşık margarin
Üzerini süslemek için tarçın

Yapılışı: Damla sakızlarını havanda döverek toz haline getirin. Sütü tencereye koyun, içine şekeri ve unu da ekleyip, sürekli karıştırarak pişirin. Süt iyice ısınınca önce damla sakızını, sonra kaynamaya başlayınca margarini ekleyin. Kaynadıktan sonra da altını kısıp yaklaşık on dakika daha karıştırarak kıvamının koyulmasını sağlayın. Muhallebiyi ateşten alıp, kaselere paylaştırın. Üzerlerini tarçınla süsleyin.
Afiyet olsun.


Sevgiyle...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder