21 Ağustos 2013 Çarşamba

FIRINDA SOMON TARİFİ

Somon balığı soğuk sularda yaşayan oldukça yağlı bir balık. Son yıllarda çok önerilen Omega 3 bakımından da en zengin gıdaların başında geliyor. Üstelik artık yaz - kış süpermarket raflarında bile kolayca bulunabiliyor.

Ben somon balığını fırında özellikle de misafirlerime  yapıyorum. Bugüne kadar beğenmeyen olmadı. Denemenizi mutlaka öneririm asla mahcup olmazsınız....
İşte tarifim:

FIRINDA SOMON:

Kişi sayısı kadar dilim somon balığı (derisi üzerinde kalmalı)
2 adet kurusoğan (kırmızı soğan da olabilir)
2 adet iri domates
2-3 adet sivri biber
1-2 diş sarımsak
5-6 dal maydanoz
2-3 adet defne yaprağı
1 adet limon
tuz - karabiber

Yapılışı:

Fırın tepsisini çok az zeytinyağ ile yağlayın. (İstenirse yağlı kağıt üzerinde hiç yağ koymadan da yapılabilir.)
Soğanı yaklaşık 1 santim genişlikle halka halka doğrayarak en alta dizin.
Üzerine balık dilimlerini yerleştirin.
Balıkların üzerine kabuğu soyulmadan halka halka dilimlenmiş domatesleri dizin.
Balıkların aralarına ince uzun ikiye bölünmüş ve çekirdekleri alınmış sivri biberleri yerleştirin.
Maydanoz dallarını ve ince doğranmış sarmısağı aralara serpiştirin.
Kabuğu soyulup halka halka doğranmış limonları ve defne yapraklarını da aralara yerleştirin.
Tuz ve karabiber ile tatlandırın.
Önceden ısıtılmış 180 derece fırında balıklar nar gibi kızarana kadar pişirin.

Ayrıca, tepsideki balığın görüntüsü pişmeden önce ayrı bir güzel, piştikten sonra ayrı bir güzel oluyor. Bugün nedense bir sorun var sanırım, resmimi yüklemeyi beceremedim.:-((

Bu arada balığınızın yanında güzelce soğutulmuş bir beyaz şarap içmeyi unutmayın. Ben son gelen misafirlerime Yazgan Vodina Beyaz (Chardonnay) ikram ettim. Müthiş güzel uyum sağladı.

Güzel bir yeşil salata ya da bulabilirseniz (ben İzmir'den getirtmiştim) yeşil İzmir börülcesi haşlayıp bol sarımsak, limon, zeytinyağ sos ile servis edebilirsiniz.

AFİYET OLSUN...

Sevgiyle...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder