6 Ocak 2016 Çarşamba

BADEM SÜTÜ İLE TANIŞMA

Siz de benim gibi süt ürünlerini rahat tüketemeyenlerden misiniz?
Ben ne zaman süt içsem, ki çok sık içmemeye çalışıyorum, aşırı bir şişkinlik, gaz ve hatta kaşıntı gibi reaksiyonlarla karşılaşıyorum. Kalsiyum almak için daha çok yoğurt ve peynir tercih etmem de bu yüzden. Ancak; yoğurdu da sadece öğlen yiyebiliyorum, çünkü akşam yediğim yoğurt aynı sıkıntılara sebep oluyor.
Belli bir yaştan sonra kalsiyum depoları boşaldığı için; bu eksiği nasıl kapatırım diye çok araştırdım. Her araştırmamda da karşıma badem sütü, yulaf kepeği.. gibi normalde hiç tüketmediğim besinler çıktı. Badem sütü marketlerde bulunuyor. Ama asıl sağlıklı olan, evde yapılanmış. 
Dün nasıl yapacağımı öğrenip, denedim. Vegan beslenme denilen, hiçbir şekilde hayvansal gıda tüketmeyenlerin tercih ettiği bir besinmiş, badem sütü. Ayrıca gerçek bir kalsiyum kaynağı. Bir bardak içildiğinde günlük kalsiyum ihtiyacının %30'unu karşılıyormuş. Bonus olarak badem bir de E vitamini deposu olduğundan, bir bardağı günlük ihtiyacın fazlasını karşılıyormuş. Bunlar da işin genel kültür boyutu...

Yapımı ise son derece basit.
 

Badem Sütü:

1 bardak çiğ kabuklu bademi akşamdan 3 bardak suyun içinde bekletiyoruz.
Sabah bu suyu süzüp, bademleri iyice yıkıyoruz.
Daha sonra blender veya rondoda yıkanmış kabuklu bademi 2 bardak içme suyu ile iyice çekiyoruz. (Ben rondoda yaptım, biraz suyu taştı. Blenderda daha iyi olabilirdi sanırım) Ardından temiz bir cam kavanoza çektiğimiz bademli suyu bir tülbentten geçirerek iyice süzüyoruz. Tülbenti elimizle iyice sıkarak tüm sıvıyı kavanoza aktarıyoruz. 
Ta taaaa, badem sütümüz hazır!!!

Bu sütü içebiliriz, yulaf kepekli kahvaltılar hazırlayabiliriz, hatta kahvemize koyabiliriz. Yani inek sütü yerine tüketebiliriz! Şişkinliğe ve gaza elveda demek iyi olacak bence.
Ama tabii badem oldukça pahalı bir besin. Tülbentin içinde bir bardak bademin posası kaldı. Asla atılmaz! 
Bu posa ile ne yaparım diye araştırırken arkadaşlarımdan farklı öneriler geldi. Keklerde, kurabiyelerde un miktarının bir kısmını bu badem posası ile değiştirmek bir fikir. Ya da, bu posayı yüz için peeling olarak kullanabiliriz. Granola yapımında kullanılabilir. Ben ne yaptım derseniz, sağlıklı ve çok lezzetli, hem de tatlı isteğimi ciddi bastıracak bir tarif denedim.

Hindistan Cevizli Toplar:
 
1 bardak badem posası (unu diyeyim kibar olsun)
2 kaşık kakao
4-5 adet hurma
Hindistan cevizi 


Badem unu, kakao ve çekirdeğini çıkarıp yıkadığım hurmaları, rondada iyice homojen bir hal alana kadar çekip, karıştırdım. Sonra avucumda yuvarlayarak ufak toplar yaptım. Ve bu topları hindistan cevizine buladım. Tatlılığı hurma miktarını azaltıp, çoğaltarak ayarlamak mümkün.
Allahıımm muhteşem oldu! Gerçekten denemenizi şiddetle öneririm. Akşamüzerleri, ara öğün olarak, kahvenin yanına bir iki tane muhteşem gider.

Bu arada benim yaptığım badem sütü 1,5 bardak kadar oldu. 4-5 gün buzdolabında saklanabiliyormuş da... E, daha ne isteyim. Bir dahaki sefere biraz daha fazla yapmaya karar verdim dersem, anlarsınız sanırım!

Zorluklarla, sıkıntılarla geçen bir yıl oldu 2015. Sadece kendim için değil, herkes için 2016'nın huzurlu, sağlıklı, barış içinde, bol bereketli ve mutluluk dolu günler getirmesini diliyorum...

Sevgiyle...



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder