23 Aralık 2015 Çarşamba

KABAK TATLISI - SONUÇTA SEBZE YEMEĞİ :-)

Bugün yolum tesadüfen bir semt pazarına düştü. Onca sebze,meyvenin, binbir çeşit yeşilliğin, otun arasında gözüme bal kabakları takıldı. Her zaman iyi balkabağı bulmak mümkün olmayabiliyor. Özellikle marketlerde satılanlar genelde tatsız ya da çok lifli çıkıyor. Bugün pazarda  gördüklerim hem renkleri hem de yapıları ile çok caziptiler. Dayanamayıp, bolca bir miktar aldım. Galiba canım kabak tatlısı çekmişti. Bir kısmını yılbaşı akşamına yapmayı planladığım balkabaklı tatlı için ayırdım. Kalanını, yarın işe de götürürüm deyip, en pratik şekilde pişirdim. Tabii ki bloğa yazmadan tadına baktım, geçer notu verdince buradan da paylaşayım dedim.

Suçu gene kışa, soğuklara, erken biten günlerin yarattığı iç sıkıntısına filan bağlamayacağım. Sanırım sadece tadını özlemiştim kabak tatlısının. Canım annemin en güzel yaptığı tatlıdır Kabak Tatlısı. Bazıları kabağın da tatlısı mı olurmuş filan diye burun kıvırsa da, bence çok özel bir lezzettir. Ayrıca; bana çocukluğumu, evimizde ailecek ya da dostlarla paylaşılan sofraları hatırlatır hep. Özellikle balık sofralarının vazgeçilmezi olmuştur bizim evimizde kabak tatlısı. 

Daha önce de söylediğim gibi, soğuk kış günleri benim içimdeki arsızı ortaya çıkarıyor. Normal zamanda öyle tatlıyla fazla işim olmazken şu günlerde, resmen canım istiyor. Üstelik üşenmiyorum, en pratiğinden yapıveriyorum. Sonra da oturup, kilo aldım filan demiyor muyum??? Kendime hayret ediyorum... Aslında kabak bir sebze olduğuna göre, bu da bir sebze yemeği sayılabilir... Aynen kakao, çikolata hesabı. Kilo aldırmayan tatlı diyebiliriz sonuçta. 


KABAK TATLISI

Malzemeler:
1 kilo temizlenmiş balkabağı
2,5 bardak toz şeker
3-4 adet karanfil
1/2 fincan su

Yapılışı:
Kabakları yıkayıp, porsiyonluk parçalara bölüyoruz. Geniş bir çelik tencereye sıralıyoruz. Üzerlerine toz şekeri serpiyoruz. Suyu ve karanfilleri de ekleyip, orta ısıdaki ocak üzerinde baklabakları yumuşayana kadar pişiriyoruz. 


Daha sonra fırını 180 dereceye ayarlıyoruz. Kabakları bir borcama aktarıp kalan şerbeti üzerine döküyoruz ve fırına veriyoruz. Üzeri hafif kızarınca fırından alıyoruz.

Servis yaparken üzerini bolca ceviz kırığı ile süsleyip,  servis ediyoruz. Daha da lezzet katmak için kaymakla da servis yapabilirsiniz... (O zaman alınan ekstra kalorileri de düşünmüyoruz!)

Bir akşam önceden şekerle bekletmeden bu şekilde pişirince, suyunu tamamen çekiyor. Adeta bir helva gibi yumuşacık oluyor. Kısa zamanda hazır olan çok lezzetli bir tatlınız oluyor... Ve tabii afiyetle yeniyor!

Sevgiyle...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder