7 Ocak 2015 Çarşamba

KAR TATİLİ VE FASULYE PİLAKİ

İstanbul'un en soğuk günlerinden biriydi bugün. Gerçi öğleden sonra saat 4'e kadar filan öyle fazla bir kar yağışı olmadı. Sanki bulut geçer gibi ara sıra yağdı, ara sıra durdu. Saat 16:00dan itibarense hiç kesilmeyen bir yağışla etraf Uludağ moduna girdi. Valilik okulları bugünden tatil ettiği için kızım evde ders çalışacak diye bende erkenden kendimi eve attım. 
Eşim annemin fasulye pilakisine bayılır. Ben de uzun zamandır pişirmediğimi hatırlayıp, bugün için dün akşamdan fasulyelerimi ıslatmıştım. Gelelim tarifine...



Annemin Fasulye Pilakisi

Malzemeler:
İki su bardağı kuru fasulye
1 büyük kuru soğan
6-7 diş sarmısak
1 havuç
1 kereviz (mümkünse saplı ve yapraklı olmalı)
1 küçük patates
1 limonun suyu
Üzerini süslemek için Maydanoz
Zeytinyağ

Yapılışı:

Önce akşamdan ıslattığım fasulyeleri güzelce haşladım. Daha sonra yemeği pişireceğim tencerede yemeklik doğradığım soğanları zeytinyağda biraz pembeleştirdim. İçine ikiye böldüğüm sarmısakları ve küp küp kestiğim havuçları ekleyip kavurmaya devam ettim. Havuçların rendi dönünce içine küp küp doğradığım kerevizi ve kıydığım kereviz sap ve yapraklarını ekleyip bir iki kere daha çevirdim. Son olarak gene küp küp kestiğim patatesi ve fasulyeleri ekleyip, yaklaşık 1 - 2 bardak sıcak suyu tencereye koyup, tuz, karabiber, 2 kesme şeker, yarım limonun suyunu da ilave edip, orta ateşte pişmeye bıraktım. Sebzeler iyice yumuşayıp yemeğin suyu helmelendiğinde (kıvam aldığında) altını kapatıp kapağı kapalı olarak ılınmaya bıraktım. Son olarak, üzerini kıyılmış maydanoz ile süsledim. 

Eşime akşam sürprizi oldu. Üzerine ağız tadına göre limon sıkıp bol bol yedi. 

Değişik bir zeytinyağlı yapmak isterseniz mutlaka deneyin derim. 

Yemekten sonra, bu havada yapılacak en keyifli şeyi yaptık. Çerezlerimizi koyup, bir şişe Vodina açtık. Ve tabii, film seyrettik. 

Sevgiyle...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder