28 Mayıs 2013 Salı

SESSİZ AZINLIK... MI OLACAĞIZ?

Çok sevgili dostum "cesur yürek" Selda Tokat, sosyal Medya'da bir oluşum gerçekleştirdi. Facebook'ta #kadehimekarışma diye bir grup kurdu. Gruba sadece 24 saat içinde 2788 kişi üye oldu. Son yaşanan alkol yasağı ile ilgili gelişmeler karşısında kurulan bu gruba, sadece içki içen ve seven kişiler değil, yasaklara karşı olan ve artık bir şekilde sessizlikten sıkılan kişiler üye oluyor diye düşünüyorum.

Canım Babacığımın söylediği gibi, "Müslüman mahallesinde salyangoz satmaya çalışan" biz ve bizim gibi üreticiler son yıllarda pek çok sıkıntı yaşıyoruz. Yaşadığımız bu sıkıntıları sadece bu iktidar dönemine yüklemek haksızlık olur. Daha bu iktidar başa gelmeden önce başlayan ve halen üzerine konularak devam eden ağır vergi yükleri ile büyük darbe yiyen şarap üreticileri senelerdir zaten büyük özverilerle iyi ve kaliteli şaraplar üretme gayretini gösteriyor. Bir çok zorlukla mücadele veriyoruz. Reklam zaten yapamıyorduk, tek reklam mecramız olan yazılı basın ve sosyal medyayı da artık kullanamayacağız maalesef. Satış saati kısıtlamaları, ruhsat alımlarındaki zorluklar, teşhir ya da sponsorlukların yapılamaması gibi uygulamalar elimizi daha da zayıflatacak. Bu yasaklar içinde herkesin hem fikir olduğu alkollü araç kullanmama gibi bazı uygulamalar zaten olması gereken  ve zaten uygulanan yasaklardı. Yani sorunun en büyüğü, yasanın paket yasa olarak çıkarılması ve içinde bazı doğruları barındırırken, hiç olmayacak bazı uygulamaları da kapsıyor olması. Ayrıca, bu paket yasayla ilgili değerlendirmeler yapılırken kullanılan ifadelerden son derece rahatsızım. İçki içen herkese alkolik damgası vuruluyor olması, bir süredir artmakta olan mahalle baskısı ortamının derinleşmesine sebep olacak diye endişeleniyorum.

Benim bu konuyla ilgili hissiyatım ise, bırakın üretici gözüyle bakmayı sadece sade vatandaş gözüyle baktığımda, orta yaşa gelmiş, kişisel her türlü kararını verebilecek iradeye ve akla sahip bir insan olarak, belli konulardaki dayatmalara sessiz kalmayı kabullenememem...

Ben kendimi iyi bir Müslüman olarak kabul ederim, bunu da iyi insan olmaya çalışarak, kimseye zarar vermeyerek, kendimce dinimin gereklerini yerine getirerek ve Allah'a inanarak, kendi içimde (!)yaşarım. Kimsenin beni yargılama, değiştirme hakkı olmadığını düşünürüm, benim kimseye aynını yapma hakkım olmadığı gibi...

İçtiğim bir iki kadeh içki, yaşım yasal sınırın üzerindeyse, başkalarını rahatsız etmeme neden olmuyorsa, kimseye zarar vermiyorsam, evdeki çoluğumun çocuğumun rızkından çalmıyorsam, sadece beni ilgilendirir. Bunu nerede, nasıl içeceğim, nereden satın alacağım, saat kaçta içeceğim neden başka insanlar tarafından belirlensin bunu anlayamıyorum. Ayrıca, içkinin sorumlu tüketildiğinde son derece kültürel ve sosyal bir yanı olduğuna, birleştirici özellik taşıdığına da inanıyorum.

Son on yıldır taraftarı olalım olmayalım, çoğunluğu temsil eden yöneticilerin bazı uygulamalarını beğendik, bazılarını hiç beğenmedik. Beğenmediğimiz uygulamalarda çoğunlukla sessiz kaldık, tepkisiz kaldık. Çoğumuz eğitimli, kendi kararlarını hür iradesiyle vermek isteyen, aklı başında insanlarız ve bence kendimize saygımız gereği artık tepkilerimizi ifade etmeliyiz. Bunu anarşist tavırlarla yapmamalıyız, yapamayız da zaten. Bunu kendimize karşı görmek istediğimiz saygı çerçevesinde yapmalıyız.

İşte bunun için facebook'taki #kadehimekarışma grubuna üye olmalıyız. Destek vermeliyiz. Lütfen bu grubu inceleyin, kimsenin farklı bir amacı olmadığını görün ve siz de üye olun!

Sevgiyle....

3 yorum:

  1. Didem'cim ben seni seviyorum ya boşuna değil..

    YanıtlaSil
  2. Haklı olduğun konuda neden anarşist olmaktan korkuyorsun?Biz hep bir şeyler olmaktan yada bir şeyler söylenmesinden korkup susuyoruz.Adamlar "Yaptım oldu!" demekten hiç çekinmiyorlar.

    Ayrıca keşke "tıklayın" gibi bi link ile yönlendirsen.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selam once teşekkür ederim. Okudugun ve yorumunu benimle paylaştığın icin. Açıkçası korksam bu konuda yazamazdim. Artık tepki vermeliyiz.gec bile kaldık. Bunu yaparken ne yol izleyecegimiz de bize bağlı. Anarsist olmayalim derken her tepkiyi hukuk kanun kural çerçevesinde verelim demek istemistim...ben yazarak başladım.

      Sil